سفری به عروس دریاچه‌های گیلان

دریاچه عروس؛ آبشار الوبن

دریاچه عروس؛ آبشار الوبن

1403/04/04

تا به حال فکر کرده‌­اید که به شمال با قطار سفر کنید؟

یک سفر ریلی جذاب و متفاوت با قطار به جای ترافیک جاده و رانندگی خسته­‌کننده. این سفر می‌­تواند تجربه جدیدی از سفر به شمال باشد، دو ساعت در قطار استراحت می­‌کنیم و یک روز در دل طبیعت همزمان سرسبزی شمال و دریاچه عروس(حلیمه­ جان) و آبشار الوبن را خواهیم دید. این سفر خاص است چرا که این منطقه نسبتا بکر است و سکوت طبیعت و عطر شالیزار هنوز در این منطقه حس می‌­شود.

پس اگر به دنبال یک سفر ریلی جذاب هستید، این سفر مناسب شماست، پس سفرت رو ریلی کن

این سفر صبح از ایستگاه راه‌­آهن تهران شروع می‌­شود.

در این سفر صبحانه را در قطار هنگام عبور از کنار زیبایی‌های مسیر صرف می‌­کنیم، به زودی و بعد از دو ساعت به ایستگاه قزوین می‌­رسیم.

تازه اول صبح است و یک روز کامل وقت داریم برای گشت و گذار، از ایستگاه به سمت پل شاهرود می­‌رویم و بعد پل قوسی زیبایی که درمسیر راه­‌آهن تهران شمال ساخته شده بازدید می‌کینم. این پل به طول  1430 متر بزرگترین پل ریلی ایران است.

توربین‌های بادی معروف منجیل هم بخشی از این سفر است. از آنجایی که شهر منجیل در بیشتر روزهای سال بادهای شدیدی می‌وزد این توربین‌ها نزدیک به سه دهه است که در این منطقه نصب شده‌اند تا انرژی باد رابه برق تبدیل کنند.

آبشار الوبن

آبشاری زیبا میان جنگل­‌های استان گیلان در روستای سرسبز بالابراگور و در نزدیکی امام­زاده هاشم.

همانطور که می‌دانید، امام زاده هاشم منطقه مرتفعی است و به همین دلیل این منطقه آبشارهای زیبایی دارد. این آبشار در میان جنگل­‌های فشرده هیرکانی و سرسبزی زیاد، هوای خنکی هم دارد که مقصد خیلی خوبی برای فصل گرما و تابستان است. این آبشار مسیرهای پیاده روی و جنگل نوردی جذابی هم دارد. پایین این آبشار دریاچه کوچکی شکل گرفته که امکان آبتنی و استفاده از خنکای آب را فراهم کرده.کنار این آبشار می‌توان برای ساعاتی از شهر و زندگی و مشکلات مرخصی گرفت و گوش به صدای طبیعت داد.

 

دریاچه عروس (حلیمه‌جان)

این دریاچه حتی اسم مهربانی دارد، عروس و عروسی که همیشه نوید شادی و زیبایی است. این دریاچه به دریاچه حلیمه‌جان هم معروف است که این اسم هم صمیمی و مهربان است و نوید یک مهربانی و صمیمت را می‌دهد.

این دریاچه زیبا با اسمی قشنگ، در نزدیکی روستای بلوکات رودبار است و به دلیل اینکه هنوز کمتر شناخته شده، معمولا خلوت و بکر است همراه با هوایی خنک­. ویژگی که این دریاچه دارد متفاوت بودن شکل دریاچه در زمان‌های مختلف است. اگر جلبک روی دریاچه باشد  رنگ غالب دریاچه سبز رنگ است و اگر باد بوزد و جلبک‌ها از روی دریاچه کنار بروند دریاه رنگ آبی زیبایی دارد. این دریاچه مکان خوبی برای ثبت عکس‌های زیباست.

 

تیم محتوای ریلگشت





1403/04/04

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن