سوادکوه تا آبشار ترز تور پل ورسک، تور آبشار ترز،تور جنگل نوردی


تاریخ این تور به اتمام رسیده است

جاذبه‌ها

  • پل ورسک
  • ایستگاه راه آهن ورسک
  • سه خط طلا
  • کلیسای سرخ آباد
  • شیرگاه
  • جنگل های هیرکانی
  •  آبشار ترز

برنامه سفر

1

توقفی در مسیر زیبای شمال


صبح هنگام ساعت 7:20صبح از ایستگاه راه آهن تهران به سمت ورسک حرکت می‌کنیم و صبحانه میل می‌کنیم و پس از بازدید از جاذبه‌های مسیر محور وقت ناهاره  ایستگاه ورسک از قطار پیاده می‌شیم و برای بازدید از پل ورسک راهی می‌شیم. بعد از بازدید از ورسک با عظمت، کوچکترین کلیسای دنیارو می‌بینیم و به سمت یکی از زیباترین قمست جنگل‌های هیرکانی می‌رویم و به سمت آبشار ترز پیاده‌روی دلپذیری خواهیم داشت ناهار را در دل طبیعت صرف می‌کنیم.


شب هنگام پس از صرف شام در رستوران به سمت تهران حرکت می‌کنیم.


صبح ساعت  7:50 از ایستگاه راه‌آهن تهران به سمت ورسک حرکت می‌کنیم و بعد از صرف صبحانه در قطار هنگام عبور از کنار زیبایی‌های مسیر، در ایستگاه ورسک از قطار پیاده می­شویم، شاید بارها در ماشین و از دور پل ورسک را دیده باشید، اما در این سفر پل ورسک را از نزدیک و از زوایایی تازه خواهیم دید. بعد از پل ورسک، سه خط طلا  را می­‌بینیم که شاهکار مهندسی ریلی ایران هستند و در کنار پل ورسک جذابیت خاصی دارند این سه پل برای این ساخته شده‌­اند که قطار بتواند 600 متر ارتفاع بگیرد و به پل ورسک برسد.


مجموعه این پل­ها نزدیک به 80 سال است که همچنان زیبا و پابرجا در دل طبیعت سرسبز این منطقه، میزبان قطارهای مسیر شمال هستند.


بعد از بازدید از این پل­های با عظمت، از کلیسای بسیار کوچک سرخ­آباد بازدید می‌­کنیم، طول و عرض این کلیسا سه متر در سه متر با یک در ورودی و دو پنجره است. این کلیسا را یکی از کوچکترین کلیساهای جهان می‌­دانند که توسط کارگران اروپایی هنگام ساخت پل ورسک ساخته شده. در کنار کلیسا از پل کلانتری هم بازدید می­‌کنیم.


بعد از بازدید از جاذبه‌­های این منطقه با ایسوزو کولردار، به سمت جنگل سرسبز لفور و طبیعت سرسبز منطقه می‌­رویم جنگل لفور به‌دلیل مرتفع بودن، آبشارهای فراوانی دارد که مجموعه آبشارهای ترز بخشی از  آنهاست.


برای دسترسی به این آبشار تماشایی، لازم است از میان جنگل‌های هیرکانی و حاشیه رودخانه عبور کنیم که حدود ۴۰ دقیقه در مسیری مال‌رو با شیبی ملایم پیاده‌روی پیمایش داریم. پیمودن این راه برای کسانی که عادت به پیاده‌روی سبک روزانه دارند کار راحتی است. ناهار را بعد از یک پیاده­روی دلچسب در مسیر جنگلی در کنار آبشار دور هم صرف می­‌کنیم.


بعد از ظهر به سمت رستوران برای صرف شام به رستوران مجلل کبریا می‌­رویم و حدود ساعت 22 از ایستگاه شیرگاه به سمت تهران برمی­‌گردیم.