تور قطار قزوین تور قزوین با قطار،دروازه قدیم تهران


این برنامه حذف شده است.

جاذبه‌ها

  • دروازه قدیم تهران
  • کلیسای کانتور
  • سردر عالی قاپو
  • خیابان سپه
  • چهل ستون
  • حسینیه امینی ها
  • حمام قجری
  • سرای سعد السلطنه

برنامه سفر

1

سفری به پایتخت ایلخانیان، شهری شیرین در جاده ابریشم


گاهی خیلی چیزها، مقصدها و جاذبه‌­ها انقدر نزدیک و در دسترس­‌اند که کمتر به آنها فکر می­‌کنیم. اما این مقصد نزدیک قطعا سفر خاطره انگیزی است. شهری که اگر دست‌خوش تحولات تاریخی نشده بود، شاید الان پایتخت ایران بود.


این سفر ساعت 6:30 دقیقه صبح از ایستگاه راه آهن تهران آغاز می‌شود. صبحانه (پک صبحانه ریلگشت) را در قطار، هنگام عبور از مناظر زیبای مسیر صرف می‌کنیم.


حدود ساعت 9 بعد از  حدود دو ساعت به زودی به مقصد می‌رسم.


از ایستگاه راه آهن با ایسوزو کولردار به سمت شهر قزوین (شهری که بیشترین آثار تاریخی ثبت شده را دارد) راهی می‌شویم. اول بازدیدی از دروازه تهران داریم، این دروازه که روزگاری در حصار شهر بوده و  تنها دروازه باقیمانده از 9 دروازه آن دوران است.


بعد از بازدید به سمت جاذبه‌های دیگر راهی می‌شویم. از جمله خیابان سپه که اولین خیابان ایران است و در زمان شاه طهماسب صفوی ساخته شده است و همچنان آثار تاریخی جذابی در خود دارد.


همچنین از سر در عالی قاپو که روزی وردی ارگ شاهی بوده بازدی می‌کنیم.


یکی از آثار دیدنی این سفر هم کلیسای کانتور است، کلیسایی با معماری خاص و به رنگ سرخ که توسط روس‌ها ساخته شده.


همچنین از کاخ چهلستون که علاوه بر بنای زیبا، ارسی‌ها و شیشه‌های رنگی جذابی دارد و در حال حاضر کاربری موزه خوشنویسی دارد.


یکی از جاذبه‌های این سفر که حتما تصاویر آن را دیده‌اید و بسیار زیبا و دیدنی است، سرای سعد السلطنه است با طاق‌ها و سراهای متعدد که زمانی کاروان‌سرای بزرگی بوده و این روزها بازسازی شده و از جاذبه‌های مهم قزوین است.


همچنین در این سفر از حسینیه امینی‌ها دیدن می‌کنیم که بر خلاف تصوری که از حسینیه دارید، خانه‌ای بسیار مجلل و زیبا است که خاندان امینی‌ها وقف حسینیه ‌کرده‌اند


بازار و خوراکی‌ها و شیرینی‌های قزوین هم بسیار جذاب است که نمی‌توان در این سفر نادیده گرفت. نهار را در رستوران جذابی دور هم صرف می‌کنیم و فرصتی برای خرید سوغات نیز داریم.


 

سایر خدمات